Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

sâmbătă, 3 ianuarie 2015

Lancome: Believe in beauty

Periplul calatoriilor printre brandurile de lux a fost inspirat de o buna prietena care imi spunea acum ceva vreme ca parfumul ei preferat este “La vie est belle” din gama produselor Lancome. Nu m-a mirat catusi de putin pentru ca, ea insasi o femeie pretioasa, nu putea agrea decat un brand de lux. 
Lancome a fost creat in 1935 la Paris de catre Armand Petitjean cand acesta avea deja 50 de ani. Prieten cu Francois Coty – considerat parintele parfumeriei de lux, Petitjean il acuza pe mentorul sau ca renuntase la calitatea produsului in detrimentul castigului, motiv pentru care si-a propus sa creeze un brand de frumusete neconventional si vizionar, dupa principiul “totul sau nimic”. El si-a propus sa imbine expertiza de laborator cu intelegerea intuitiva a necestatilor femeilor din lumea intreaga. 
Brandul a cunoscut un succes enorm si a fost vandut companiei L’Oreal in anul 1964. Petitjean a fost un tip ambitios, pentru care parfumeria era mai degraba un domeniu apropiat artei si filosofiei, decat o modalitate de a face business si avere. El a cautat un nume usor de pronuntat in toate limbile si de tinut mine. 
Numele Lancome a fost inspirat de ruinele Castelului Lancosme din Vendoeuvres, amplasat in regiunea Indre din Franta. Consoana “S” a fost inlocuita cu un accent circumflex tipic frantuzesc plasat deasupra “o”-ului, vadit tendentios, menit sa-i dea o pretiozitate in plus. 
Simbolul Casei Lancome a fost ales un trandafir care crestea in jurul ruinelor castelului. Initial, trandafirul avea tulpina lunga si frunze mici. 
In 1974, logo-ul a intrat intr-un proces de redefinire, trasformandu-se intr-unul mult mai delicat si rafinat. 



Din 1996, culoarea trandafirului se schimba in functie de tipul produsului promovat: alb pentru piele, rosu pentru machiaj, galben pentru produsele solare. In 1973, producatorul de trandafiri, George Delbard, a creat un soi de trandafir cu numele Lancome. Soiul are forma cilindrica realizata pe plierea a 35-40 de petale de culoare roz pal, stralucitoare in lumina soarelui. 



Primele parfumuri au fost creat in anul in care Lancome s-a lansat pe piata:



Tendre Nuit, 

Bocages, 


Conquete,




Kypre si 




Tropiques – devenite astazi parfumuri de colectie. Un an mai tarziu a lansat prima crema de noapte, Nutrix, iar in 1938 a largit gama produselor cosmetice cu un ruj cu aroma de trandafir care a reprezentat cel mai bine produs vandut vreme de 30 de ani. 











Petitjean a fost un vizionar. A infiintat scoala de tehniciene, specialiste pregatite sa transmita lumii intregi viziunea lui asupra frumusetii, preocuparea pentru ingrijirea epidermei, fascinatia lui pentru eternul feminin si efortul de celebrare a senzualitatii prin parfumuri, crème si farduri. Desi Petitjean declara ca brandul nu va fi niciodata promovat prin altceva decat prin calitatea lui, istoria marketingului a marcat cateva reclame celebre. Compania a devenit un trendsetter o data cu preluarea brandului de catre L’Oreal, reclamele ei aparand pe toate canalele media din intreaga lume pentru ca si in prezent brandul continua sa fie unul dintre cei mai importanti jucatori din industria cosmetica de lux. Casa Lancome si-a ales intotdeauna cu atentie ambasadoarele de imagine din randul femeilor carismatice. 

Prima a fost Carol Alt in 1978 cand avea doar 18 ani, devenind astfel cea mai tanara imagine din industria de profil. Au urmat apoi: 

Isabella Rossellini care a fost imaginea casei vreme de 14 ani, 


urmata de fiica ei - Elettra Rossellini Wiedemann, 


Kate Winslet, 


Penelope Cruz, 


Emma Watson, 


Anna Hathaway, 

Julia Roberts. 
Pictorialele au fost realizate de catre fotografi celebri precum Steven Meisel, Peter Lindbergh, Nick Knight, Brigitte Lacombe, Mario Testino, Mario Sorrenti, Patrick Demarchelier si Dusan Reljin. Cele mai vandute parfumuri Lancome sunt: La vie est belle, Tresor  si Hypnose.





Desigur, gama produselor Lancome este foarte mare si foarte apreciata. Iar atentia pe care o acorda frumusetii il face unul dintre brandurile cele mai apreciate de catre femeile din toata lumea. Daca nu l-ati incercat pana acum, merita sa raspundeti unei provocari. "Believe in beauty", spun ei! Credeti in frumusetea voastra, spun eu. Dar aveti si grija de ea.