Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

sâmbătă, 26 aprilie 2014

Kenzo - Parfum cu aroma de gheisa


Japonezii spun ca frumusetea vine din interior, nu din farduri si culori, ci prin educatia de a induce starea de bine si dorinta de a-ti construi un pol de liniste interioara. Pentru asta japonezele imbina beneficiile cosmeticii moderne cu practicile si ritualurile traditionale. Femeia invata de mica sa transforme momentele banale in ritualuri esentiale: arta trezitului din somn, vitalitatea si purificarea cu ajutorul apei, perceptia propriului corp, exersarea zambetului ca o parere, perceptia naturii, meditatia, antrenarea simturilor, ritualul ceaiului. Invata sa taca si sa aiba rabdare. In antichitate, poligamia era permisa celor de rang inalt care aveau pana la 5 sotii, in vreme ce aceia mai putin instariti li se permitea sa aiba 2-3. Cu toate astea, prima sotie era considerata :doamna din odaile dinspre miaza-noapte” sau “kitanokata”, fiind singura cu drept de posesiune de bunuri si de a le lasa mostenire urmasilor. Ea nu se putea marita impotriva vointei ei si avea voie sa isi paraseasca barbatul sau sa isi ia un amant oficial. Avea acces in societatea barbatilor cu rand inalt, avea dreptul la educatie, participa la ceremoniile religioase.  
Faptul ca in secolul 8 se urca pe tronul Japoniei prima imparateasa, Suiko, a fost dovada faptului ca femeia avea o pozitie sociala si o independenta materiala. Femeile aveau ranguri, titluri si functii similare cu ale barbatilor. Iar parintii isi puteau lasa mostenire fiicei intreaga avere. Suiko a fost vaduva imparatului Bidatsu si prima femeie care a condus imperiul Soarelui Rasare. Dupa moartea sotului ei, Japonia a traversat o perioada plina de conflicte generate de dorinta de a accede la putere. Obligata sa puna capat problemelor de succesiune, ea si-a revendicat tronul si a domnit timp de 35 de ani. In acea perioada budismul a fost recunoscut oficial ca religie de stat. In anul 604 a intrat in vigoare Constitutia celor 17 articole prin care supusii erau incurajati sa isi asume responsabilitatea propriei existente. Suiko aprecia arta, natura, literatura si teatrul, isi iubea gradinile si contempla culorile ciresilor infloriti, lasandu-se ademenita de miresme si culori. Sufletul ei rezona la susurul apelor navalnice, la unduirea frageda a ramurilor incarcate de flori de cires, la podurile aruncate peste focuri de iubiri, la rasariturile virgine ce se spargeau in lumina zorilor si la apusurile pangarite de voalurile intunecate ale noptilor. 
Serele de la Asuka erau renumite pentru plantele rare si frumoase de care se ingrijeau sute de gradinari iscusiti. Parfumierii s-au straduit sa descopere reteta magica, aceea care sa impleteasca laolalta miresmele plantelor rare si-au creat special pentru frumoasa imparateasa parfumul care aduna in flaconul delicat arome de ylang-ylang, iris, flori de cires, santal, boabe de tonka, vetiver si lemn de tack. Legenda spune ca secretul minunatului parfum a fost cunoscut doar de sotiile imparatilor care s-au urcat pe tron, cunoscute sub numele de “Okisaki”. Sa fi fost vorba despre cele 5 imparatese care i-au urmat exemplul si au avut curajul sa carmuiasca tara nipona sau si de nevestele umile care traiau in umbra numerosilor imparati japonezi? 
Au trecut secole pana cand, in 1872, Arinobu Fukuhara  si-a infiintat propria firma oficiala de cosmetice, “Shiseido”.

De numele lui sunt legate crema emolienta pentru protectia epidermei si pudra alba "Rainbow" care avea sa inregistreze un enorm succes in vanzarile nipone. 


“Shiseido” a ramas pana astazi simbolul calitatii japoneze excelente in materie de cosmetice naturale. 
Dupa ani multi de la moartea fondatorului, mai exact in 1965, a fost lansat legendarul parfum Shiseido care de-a lungul anilor a bifat numeroase versiuni : "Shiseido Summer", de exemplu, iar in 2007, parfumul "Zen"  -la fel, in multiple versiuni: "Zen Concentrated", "Zen Men",  "Zen Limited Edition", "Zen Summer", "Zen Men White Edition" . 
In 1970 un alt japonez,  Kenzo Takada, a infiintat compania Kenzo. Desi si-a construit o cariera in lumea modei pariziene, socand publicul cu explozia de culoare, cu croielile avangardiste si combinatii originale, acesta si-a lansat linia de cosmetice bazate pe retete traditionale nipone. 
Recipientele in forma de floare sculptata in sticla alba mata anunta suprematia esentelor florale din care renastea romantismul, eleganta, misterul – toate cu accente orientale reunind laolalta aromele florilor de cires, florile arborelui de matase, florile de orez, stanjenei si gardenii, tuberoze si violete, ambre si camelii, ylang-ylang si paciuli. 

“Kenzo by Kenzo”  si 
“ Kenzo Ca Sent Beau” aveau sa se transforme prin impletirea aromelor inedite in “Le Monde Est Beau” 
promovand esentele citrice, fructele de padure, frumusetea proaspata si naturala. 


De numele lui sunt legate parfumurile cu arome sarate de apa de mare in “Kenzo Takada”. 

In 1996 a fost lansat "Jungle L’Elephant", un parfum cu note orientale. 



Cel mai celebru parfum ramane insa "Flower", un parfum retro si voluptos, o metafora a femeii asemuita cu o floare. 
Nu intamplator pe cutia flaconului este desenat un mac gingas. Si acesta are mai multe variante care incearca sa egaleze succesul capului se serie: "Flower Tag" cu arome fructate si "Flower Oriental". In 2006, Kenzo orchestreaza o simfonie a aromelor pe baza de vanilie in combinatie cu tamaia, lansand seria 'Amour' cu variantele 'Amour Indian Holi' si "Amour Florale". 





Parfumurile Kenzo sunt esentele care te pun in valoare, imprastiind aroma care te invaluie si te ajuta sa iti gasesti echilibrul, siguranta si frumusetea interioara si sa le arati si celorlalti. 


Daca nu ma crezi, incearca-le!






***pozele si clipurile sunt luate de pe net.