A fost odata ca niciodata o superba generatie „flower-power”. Tineri hippy innebuniti dupa rock, cu pletele in vant, cu camasile viu
colorate in imprimeuri cu motive geometrice sau florale, innodate in talie, si
pantalonii evazati! Toate acele bijuterii rudimentare realizate din
impletituri, miniobiecte din ceramica, os sau piatra purtate in maniera cea mai
rebela cu putinta, pe cap, la gat, pe brate sau la gleznele picioarelor
desculte.
Generatia atat de blamata de parinti, care cereau imperativ intoarcerea
la traditie, la mama-natura. Militanti naivi pentru
libertatea de exprimare, eliberarea din canoanele sociale, pentru dragoste, toleranta
si pace.
Cu superbele melodii „oldies, but goldies”, cu imnul generatiei „San Francisco – Be sure to wear flowers in your hair”, animati de concertele trupelor The Animals, Beatles, Rolling Stones,
Led Zeppeling, The Doors, Jefferson
Airplane, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Bob Dylan, Steppenwolf, Melanie Safka,
Joan Baez, Grateful Dead si cati altii. Cu minunatele intalniri in care se promovau acceptarea
diferentelor culturale, combaterea poluarii, diminuarea efectelor negative ale
industrializarii necontrolate, intoarcerea la natura, la zeita pamantului, Gaia,
la promovarea samanismului, vegetarianismului, activismului politic. Cu demonstratiile pasnice in care promovau PACIFISMUL, nonviolenta, asezandu-se cu imense buchete cu flori in fata trupelor de jandarmi inarmate pana in dinti. Nu am
sa sustin ca miscarea flower power a adus numai lucruri bune, pentru ca ar fi o
minciuna prin omisiune, ignorand faptul ca viata boema nu le aducea nici un fel de siguranta
si constanta in ziua de maine, ca se promova iubirea si se practica sexul la
liber si nudismul. Dar trebuie sa ne amintim de acele lucruri bune de aparitia
curentelor noi precum suprarealismul si dadaismul; de promovarea psihanalizei
si a medicinei naturiste.
Generatia flower-power s-a identificat cu VEN-ul, microbuzul Volkswagen, denumit Bulli, devenind oficial simbolul deplasarilor generatiei hippy, inclusiv la celebrul festival Woodstock.
Generatia flower-power s-a identificat cu VEN-ul, microbuzul Volkswagen, denumit Bulli, devenind oficial simbolul deplasarilor generatiei hippy, inclusiv la celebrul festival Woodstock.
In ultima vreme chiar ma gandeam ca mesajele si protestele de astazi
seamana cumva cu mesajele si protestele acelei generatii de tineri care se razvrateau atunci
impotriva industrializarii haotice si accelerate, impotriva indiferentei fata
de mediu, intolerantei fata de aproapele tau, indiferent de rasa, cultura sau
culoare. Generatia flower power si-a metamorfozat furiile si temerile intr-un
mesaj de pace” Make love, not war”. Ia ganditi-va, nu vi se pare ca protestele generatiei tinere de astazi aseamana cu cele ale parintilor lor?