Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

joi, 25 septembrie 2014

Basilica Madonna della Corona si superba Verona (Italia partea a 5-a)

In zorii urmatoarei zile ne-am trezit dupa o noapte de rasfat! Eram optimisti, caci plecam spre un oras de vis. Dar si de data asta, am mai facut o aroganta, adica am mai primit un bonnus. Am deviat de la traseu si-am facut un ocol de vreo 40 de km pana la poalele muntelui  Baldo, unde, suspendata cumva de coasta masivului muntos, se afla Basilica Madonna della Corona, in localitatea Spiazzi. Nu stiu cum am facut, dar iar ne-am trezit noi si lupii pe carari de munte. GPS-ul, din prea mult zel, ne-a condus pe un drum forestier! Pe poteca de munte nu incapea decat o masina! Norocul nostru a fost ca era dis de dimineata cand italienii dorm, iar pana sa se dezmeticeasca ei, deja iesiseram la drumul national!
Biserica dateaza din 1139 si de atunci acest loc este un simbol pentru pelerinii din toata lumea. La origini, grota era locuita de cativa eremiti, iar in 1437, capela a intrat in patronajul Cavalerilor de la Malta care au inaltat si o bisericuta. Aici ar fi fost gasita statuia Maicii Domnului care disparuse in timpul ocupatiei turcesti din localitatea Rodi.

Pana sus la biserica e ceva de urcat. Din loc in loc, pe aleea pietruita se afla nenumarate grupuri statuare prin care sunt rememorate principalele scene biblice. La biserica se ajunge urcand o scara abrupta formata din 28 de trepte de marmura pe care credinciosi o parcurg in genunchi. Inainte de intrarea in lacas, turistii si credinciosii sunt obligati sa treaca prin capela pentru spovedit.

O buna parte din lacasul sfant are peretii direct sapati in stanca muntelui. Cand am plecat de-aici spre Verona, amandoi eram multumiti. Bazilica meritate efortul si drumul in plus. Verona, orasul indragostitilor, este un amestec de stiluri romane, renascentiste si medievale, care ii dau un aer romantic aparte. Spre deosebire de celelalte orase, aici locurile de parcare centrale sunt din abundenta si platesti 1 euro/ora. Intrarea in orasul vechi  se face traversand raul Adige pe Ponte Vittoria, pe Porta Borsari, tinand drumul drept catre Piazza della Erbe cu superba Fontana di Madonna Verona si Palazzo Maftei. Obiectivele turistice sunt amplasate in marea lor majoritate de-a lungul apei.
Dar cel mai renumit obiectiv turistic este casa Julietei impreuna cu faimosul balcon si mormantul acesteia, prilej cu care simplul popas aici se transforma intr-un spectacol improvizat de catre turistii care fiecare recita in limbi diferite celebrele deja versuri:
 „O, Romeo, Romeo! Wherefore art thou Romeo?
Deny thy father and refuse thy name;
Or, if thou wilt not, be but sworm my love,
And I’ll no longer be a Capulet”
Pe-al meu l-a umflat rasul cand, in curtea plina cu turisti, m-am trezit recitandu-i versurile in cel mai teatral si caraghios mod! Cica sa le faci declaratii de amor! Obiectivele turistice sunt multe: Palazzo della Ragione,

Torre dei Lamberti, Piazza dei Signori cu statuia lui Dante Aligheri, Arche Scaligere – cele cinci monumente funerare construite in stil gotic si dedicate familiei Scaligere, cei care au condus orasul in sec 13 si 14, Arena din Piazza Bra, Biserica San Lorenzo si Castelo Vechio.

Orasul este unul dintre cele mai romantice locuri pe care le-am vazut. Nu ne-a placut, am fost de-a dreptul fermecati! Orice ar fi, asta merita bifat macar o data!