Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

joi, 11 iunie 2015

Fa rai din ce ai!

Nu stiu cat de revoltati sunteti voi, dar eu, daca nu scriu aceste randuri, ma sufoc! Sunt indignata, sunt atat de suparata si ingretosata, incat trebuie sa scot toata aceasta sila imensa din mie, caci altfel simt ca dau pe din afara! Sunt una dintre miile de mame cu un singur copil, a carei fiica a decis ca viitorul ei nu poate fi construit in aceasta Romanie corupta si lipsita de valori! Era anul 3 la facultatea de arhitectura din Timisoara cand si-a facut bagajele si a parasit tara! Vorbeste engleza fluent, dar nu stia atunci o boaba germana. A plecat la Viena, intr-o tara unde nu cunoastea pe nimeni si a carei limba nu o vorbea deloc. Numai Dumnezeu stie cat de greu i-a fost! A muncit 6 luni pe branci pana si-a luat toate atestatele de limba si s-a putut inscrie la facultatea de arhitectura din Viena. A terminat facultatea, iar la o saptamana, a fost angajata ca arhitecta. 
Proiectele ei din studentie au fost publicate in reviste, a aparut pe afisul unor actiuni organizate de catre studentii din arhitectura in Viena. 
Si peste tot, poarta ia romaneasca! Promoveaza tara unde s-a nascut!
Acum termina masterul. Intre timp, viata ei a cunoscut un parcurs ascendent, dar niciodata nu si-a uitat radacinile, familia, prietenii, tara, locurile natale. Ce a facut fiica mea pentru Romania? Ce a facut tara ei pentru ea? Pai sa vedem!
In primul rand a fost implicata activ in toate demonstratiile de protest impotriva exploatarilor aurifere pe baza de cianuri de la Rosia Montana, in fiecare an vine cu grupul ei de prieteni, toti cetateni straini, la protestele si festivalurile organizate in Rosia Montana! 
"Eu si prietenul meu ne-am logodit anul trecut aici. Am fost in piata si ne-am luat inele de logodna de pleu. Cu ele am ramas, ar fi imposibil acum sa le avem din aur. Dupa toate astea am avut inca un motiv sa iesim pentru Rosia la Viena, unde locuim. Manifestatiile grupului care s-a coagulat acolo au fost atat de frumoase incat au ajuns politistii vienezi sa strige cu noi "Uniti salvam Rosia Montana". "
#humansoffanfest # rosiamontana # fanfest9
Fiecare loc are oamenii si povestile lui. Hai sa aflam povestile celor care fac FanFest si care il anima. Daca ai povesti haioase cu oameni faini posteaza-le cu #humansoffanfest si noi le preluam!

Participa la tot felul de evenimente studentesti in care le explica strainilor, studenti si invitati ai presei austriece, cum politicienii romani vand tara pe nimic!
Protesteaza impotriva exploatarilor gazelor de sist facute pe sest de catre companiile straine cu complicitatea politicienilor romani. 
Au organizat spectacole si-au strans bani pe care i-au trimis in tara taranilor din Pungesti. TOTI sunt studenti romani si fiecare a incercat sa faca ceva pentru tara!
Merge de fiecare data la vot, sta ore in sir la cozi interminabile si isi face datoria fata de tara asta care nu da doi bani pe ea! 
Lucrarea ei de diploma este un centru cultural de reabilitare si integrare a tiganilor din Romania, pe care se incapataneaza sa il construiasca in Romania, fapt care presupune inclusiv negocieri cu factori de decizie din tara. Isi doreste ca primul ei proiect ca arhitect sa fie construit in tara natala, desi a avut propuneri sa il construiasca afara! Pentru ca ea crede ca problemele generate de aceasta minoritate sunt cauzate de lipsa de implicare a statului roman! De indiferenta si nepasare, de cardasia clanurilor tiganesti cu autoritatile locale.
Si nu o face din sfere inalte, ci chiar din mijlocul acestei minoritati! Din mijlocul copiilor care nu au nici o vina ca s-au nascut tigani.
Acum cateva luni a fost in India, in Phoolna, la granita cu Nepalul. Nu in vacanta, ci pe santier, ridicand locuinte pentru populatia saraca a acestei tari! N-a vizitat nimic, n-a vazut decat satul in care se afla santierul si-a muncit 7 zile din 7 vreme de o luna. Cand s-a intors in Viena, am intrebat-o ce i-a placut mai mult acolo. 
Mi-a raspuns: faptul ca am inteles de ce trebuie sa fiu recunoscatoare ca m-am nascut intr-o tara bogata, chiar daca Romania habar nu are cat e de bogata! Si sa apreciez viata pe care o am, gandindu-ma in fiecare moment sa nu risipesc nimic din ceea ce altii nu au. Sunt atat de multi oameni saraci pe glob, atat de saraci, incat romanii nici macar nu isi pot imagina ce inseamna sa fii cu adevarat sarac.
Poimaine va pleca in Nepal, mai exact in Kathmandu, cu Arhitectii Fara Frontiere, ca sa evalueze pagubele generate de cutremurele care au avut loc acolo! Probabil ca va merge si sa reconstruiasca o bucatica dintr-un loc ras de pe fata pamantului. In fiecare vara isi cara prietenii austrieci si nemti prin toate coclaurile tarii, promoveaza turismul romanesc. Si bucatele romanesti. Si traditiile, si portul, si neamul. Casa noastra intotdeauna a fost si este loc de pelerinaj in care prietenii ei si-au gasit popas intre plecari si sosiri, fie ca este vorba de proiecte sau de vacante. Fiica mea spunea azi asa: Fa rai din ce ai! Asta este fiica mea! Este un copil normal, provenit dintr-o familie normala! 
Domnule Ioan Rus, cu respect va intreb, fiul dumneavoastra ce a facut pentru Romania? Dar pentru binele semenilor lui din toata lumea asta? Cu ce drept ne faceti " copiii golani si nevestele curve"? 

Iata declaratia distinsului ministru: 
http://www.mediafax.ro/politic/ministrul-ioan-rus-despre-romanii-din-strainatate-copiii-se-fac-golani-acasa-si-nevasta-curva-14439471

Domnule ministru, nu stiu cum gandesc ceilalti cetateni ai acestei tari, dar pe mine, ma cuprinde o sila imensa! De toata aceasta Romanie sufocata de coruptie, de mitocanie, de lipsa de cultura si bun simt, de hotie, de santaje, de furtisagul devenit un mod de trai, de imensa manipulare si spalare pe creier a celor care stau toata ziua si se uita la televizor! Si-mi doresc din tot sufletul sa va duceti dracului cu totii, politicieni de stanga, de dreapta, de est sau de vest, sa va luati plozii, nevestele, amantele si sa plecati atat de departe incat sa uitam ca ati facut vreodata umbra pamantului romanesc.
Domnule Rus, vedeti vreo diferenta intre copiii nostri? Va intreb cu respect! Ai dumneavoastra ce au facut ei pentru tara lor? Nici nu stiu cum sa semnez, o "curva" de mama care moare in fiecare clipa de dorul fiicei sale? Pana la urma, nici macar nu mai conteaza. Suntem atat de multe, incat nici nu stiti ce va va lovi cand vom decide sa iesim toate in strada! Sa va fereasca Dumnezeu!

Draga mea, stiu ca nu iti place sa te laud si sa iti postez pozele pe net, dar pur si simplu mor de indignare, gandindu-ma cum va jignesc niste nesimtiti parveniti!

Cea mai citita scrisoare din istorie - partea a 3-a


Cea mai citita scrisoare din istorie apartine lui Gary Halbert, un pionier in copywriting si marketing direct, poreclit “the prince of print”  pentru abilitatea sa  de a concepe mesaje extrem de valoroase si credibile pentru reclamele de orice fel. Avea credinta ferma ca, daca textul este prost, reclama nu va genera vanzari. Logica perfect adevarata si astazi. Prin anul 1986, cei care erau interesati sa lanseze campanii de newsletter lunar, erau obligati sa ii plateasca un pret de 195 de dolari anual. Investitia era extrem de profitabila, pentru ca toate newsletters-urile concepute de el abundau de trucuri de marketing, iar afacerea genera tot mai multi bani. Faima lui era atat de mare, incat clienti din peste 95 de tari din intreaga lume apelau la serviciile sale. Daca alegeai sa te abonezi la serviciile sale pe toata durata de viata a afacerii, oferta lui se contracta la suma de 3000 de dolari, platibila o singura data, intr-o singura transa. Oamenii plateau, fara sa se gandeasca la concurenta sau faliment. In acest pret erau incluse inclusiv orele de consultanta, in care primeau sfaturi utile, trucuri prin care sa spui adevarul doar in proportia in care lucreaza in avantajul tau, iar restul sa fie trecut sub tacere, idei practice de abordare, de raspuns, de fidelizare. 
Motto-ul lui era: daca vrei sa devii un specialist in marketing, trebuie mai intai sa inveti sa scrii, inainte sa incepi sa vinzi in profit. Astazi, intreaga sa colectie de newsletters-uri, concepute intr-un mod succint si provocator, poate fi accesata gratuit, iar cine vrea, poate studia aceste tehnici de persuasiune si manipulare. Iata cateva dintre adresele unde le puteti gasi:


Scrisoarea cu pricina a fost trimisa la peste 600 de milioane de destinatari pe parcursul a 30 de ani. Scrisoarea , conceputa pe o coala A4, fara sa fie insotita de poze, si trimisa intr-un banal plic alb, a constituit vectorul unei campanii de zeci de milioane de dolari si a avut un feedback uluitor. Iata continutul ei:

Dear Mr MacDonald,

Did you know that your family name was recorded with a coat-of-arms inancient heraldic archives more than seven centuries ago? My husband and I discovered this while doing some research for some friends of ours who have the same name as you do. We’ve had anartist recreate the coat-of-arms exactly as described in the ancient records. This drawing, along with other information about the name, has been printed up into an attractive one-page report.  The bottom half of the report tells the story of the very old and distinguished family name of MacDonald. It tells what the name means, its origin, the original family motto, its place in history and about famous people who share it.The top half has large, beautiful reproduction ofan artist’s drawing of the earliest known coat—of-arms for the name of MacDonald. This entire report is documented, authentic and printed on parchment-like paper suitable for framing. The report so delighted our friends that we have had a few extracopies made in order to share this information with other people of the same name. Framed, these reports make distinctive wall decorations and they are great gifts for relatives. It should be remembered that we have not traced anyone’s individual family tree but have researched back through several centuries to find out above the earliest people named MacDonald. All we are asking for them is enough to cover the added expenses of having the extra copies printed amd mailed. If you are interested, please, let us know right away as our supply is pretty slim. Just verify that we have your correct name and address and send the correct amount in cash or check for the number of reports you want. We’ll send them promptly by return mail. 

Sincerely, 
Nancy L. Halbert

P.S. If you are ordering only one report, send two dollars ($2.00). Additional reports ordered at the same time and sent to the same address are one ($1.00) dollar each. Please make checks payable to me, Nancy L. Halbert.

Smecheria era ca primeai acasa o scrisoare prin care erai instiintat ca, la cererea unor prieteni, s-au facut niste cercetari legate de numele tau de familie, decoperind blazonul familiei tale. Daca doreai sa primesti acasa blazonul ca sa ti-l pui pe perete in sufragerie, te costa 2 dolari. Daca iti convingeai si rudele, fiecare exemplar costa cate un dolar fiecare. Au curs valuri de comenzi, pentru ca, se stie, americanii sunt mandri de apartenenta lor familiala, iar pretul era foarte mic. Intr-un interviu dat lui Mark Joyner, ulterior acestei campanii, Gary Halbert explica fenomenul: scrisoarea continea 11 tehnici de persuasiune, generand o reactie de manipulare in lant. El alegea un nume foarte popular, isi selecta posibilii clienti luandu-i din cartea de telefon, personaliza cu numele si prenumele fiecarui destinatar in parte fiecare scrisoare si o expedia. Apoi, alegea un alt nume si tot asa a procedat pana totul s-a transformat intr-o campanie de zeci de milioane de dolari. In spatele lui Gary se afla o intreaga echipa de designeri care avea sarcina sa creeze ul alt blazon pentru un alt nume de familie. Gary a fost extrem de inteligent incat sa nu aleaga numele foarte comune care apareau in cartea de telefon intr-un numar de peste 7500 de persoane purtatoare ale aceluiasi nume de telefon. Era clar ca acestia s-ar fi putut sfatui intre ei, generand suspiciuni in lant, si ar fi descoperit intreaga smecherie. Fie ca ar fi putut intui ca e o farsa, fie ca s-ar fi putut teme ca nu ar fi primit nimic in schimbul sumei de bani.  Dar intreaga afacere s-a intins pe o perioada de 30 de ani, dupa care Gary Halbert a vandut comapnia pe care a infiintat-o catre Ancestry.com pentru generoasa suma de 75.000.000 de dolari! 

Asta da vis american! Baieti, acum este rasuflata, iar romanii obisnuiti n-au blazon! Deci e fumata! Si consemnata in toate manualele de manipulare. Ca sa vedeti de unde se inspira si hotii nostri de politicieni!

Pentru cei care vor sa aprofundeze impactul pe care Gary l-a avut in activitatea sa asupra tuturor celor implicati in activitati de marketing sau copywriting, va recomand sa cititi:
Prima parte poate fi citita aici: 
http://umbrela-patrata.blogspot.ro/2015/06/letters-for-my-soul.html

Bibliografie: