Japonezii
spun ca frumusetea vine din interior, nu din farduri si culori, ci prin
educatia de a induce starea de bine si dorinta de a-ti construi un pol de liniste
interioara. Pentru asta japonezele imbina beneficiile cosmeticii moderne cu
practicile si ritualurile traditionale. Femeia invata de mica sa transforme
momentele banale in ritualuri esentiale: arta trezitului din somn, vitalitatea
si purificarea cu ajutorul apei, perceptia propriului corp, exersarea
zambetului ca o parere, perceptia naturii, meditatia, antrenarea simturilor,
ritualul ceaiului. Invata sa taca si sa aiba rabdare. In antichitate, poligamia
era permisa celor de rang inalt care aveau pana la 5 sotii, in vreme ce aceia
mai putin instariti li se permitea sa aiba 2-3. Cu toate astea, prima sotie era
considerata :doamna din odaile dinspre miaza-noapte” sau “kitanokata”, fiind
singura cu drept de posesiune de bunuri si de a le lasa mostenire urmasilor. Ea
nu se putea marita impotriva vointei ei si avea voie sa isi paraseasca barbatul
sau sa isi ia un amant oficial. Avea acces in societatea barbatilor cu rand
inalt, avea dreptul la educatie, participa la ceremoniile religioase.
Faptul ca in secolul 8 se urca pe tronul Japoniei prima imparateasa, Suiko, a fost dovada faptului
ca femeia avea o pozitie sociala si o independenta materiala. Femeile aveau
ranguri, titluri si functii similare cu ale barbatilor. Iar parintii isi puteau
lasa mostenire fiicei intreaga avere. Suiko a fost vaduva imparatului Bidatsu
si prima femeie care a condus imperiul Soarelui Rasare. Dupa moartea sotului
ei, Japonia a traversat o perioada plina de conflicte generate de dorinta de a
accede la putere. Obligata sa puna capat problemelor de succesiune, ea si-a revendicat tronul si a domnit timp de 35 de ani. In acea perioada budismul a fost recunoscut oficial ca religie de stat. In anul 604 a intrat in
vigoare Constitutia celor 17 articole prin care supusii erau incurajati sa isi
asume responsabilitatea propriei existente. Suiko aprecia arta, natura,
literatura si teatrul, isi iubea gradinile si contempla culorile
ciresilor infloriti, lasandu-se ademenita de miresme si culori. Sufletul ei
rezona la susurul apelor navalnice, la unduirea frageda a ramurilor incarcate de
flori de cires, la podurile aruncate peste focuri de iubiri, la rasariturile
virgine ce se spargeau in lumina zorilor si la apusurile pangarite de voalurile
intunecate ale noptilor.
Serele de la Asuka erau renumite pentru plantele rare si
frumoase de care se ingrijeau sute de gradinari iscusiti. Parfumierii s-au
straduit sa descopere reteta magica, aceea care sa impleteasca laolalta miresmele
plantelor rare si-au creat special pentru frumoasa imparateasa parfumul care
aduna in flaconul delicat arome de ylang-ylang, iris, flori de cires, santal,
boabe de tonka, vetiver si lemn de tack. Legenda spune ca secretul minunatului
parfum a fost cunoscut doar de sotiile imparatilor care s-au urcat pe tron,
cunoscute sub numele de “Okisaki”. Sa fi fost vorba despre cele 5 imparatese
care i-au urmat exemplul si au avut curajul sa carmuiasca tara nipona sau si de
nevestele umile care traiau in umbra numerosilor imparati japonezi?
Au trecut
secole pana cand, in 1872, Arinobu Fukuhara
si-a infiintat propria firma oficiala de cosmetice, “Shiseido”.
De
numele lui sunt legate crema emolienta pentru protectia epidermei si pudra alba
"Rainbow" care avea sa inregistreze un enorm succes in vanzarile nipone.
“Shiseido” a ramas pana astazi simbolul calitatii japoneze excelente in materie
de cosmetice naturale.
Dupa ani multi de la moartea fondatorului, mai exact in
1965, a fost lansat legendarul parfum Shiseido care de-a lungul anilor a bifat
numeroase versiuni : "Shiseido Summer", de exemplu, iar in 2007, parfumul "Zen" -la fel, in multiple versiuni: "Zen
Concentrated", "Zen Men", "Zen Limited Edition",
"Zen Summer", "Zen Men White Edition" .
In 1970 un alt japonez, Kenzo Takada, a infiintat compania Kenzo. Desi
si-a construit o cariera in lumea modei pariziene, socand publicul cu explozia
de culoare, cu croielile avangardiste si combinatii originale, acesta si-a lansat
linia de cosmetice bazate pe retete traditionale nipone.
Recipientele in forma
de floare sculptata in sticla alba mata anunta suprematia esentelor florale din
care renastea romantismul, eleganta, misterul – toate cu accente orientale
reunind laolalta aromele florilor de cires, florile arborelui de matase,
florile de orez, stanjenei si gardenii, tuberoze si violete, ambre si camelii,
ylang-ylang si paciuli.
“Kenzo by Kenzo”
si
“ Kenzo Ca Sent Beau” aveau sa se transforme prin impletirea aromelor inedite in “Le Monde
Est Beau”
promovand esentele citrice, fructele de padure, frumusetea proaspata
si naturala.
De numele lui sunt legate parfumurile cu arome sarate de apa de
mare in “Kenzo Takada”.
In 1996 a fost lansat "Jungle L’Elephant", un parfum cu note orientale.
Cel mai celebru parfum ramane insa "Flower", un parfum retro si
voluptos, o metafora a femeii asemuita cu o floare.
Nu intamplator pe cutia
flaconului este desenat un mac gingas. Si acesta are mai multe variante care
incearca sa egaleze succesul capului se serie: "Flower Tag" cu arome fructate si "Flower Oriental". In 2006, Kenzo orchestreaza o simfonie a aromelor pe baza de
vanilie in combinatie cu tamaia, lansand seria 'Amour' cu variantele 'Amour Indian
Holi' si "Amour Florale".
Parfumurile Kenzo sunt esentele care te pun in valoare,
imprastiind aroma care te invaluie si te ajuta sa iti gasesti echilibrul,
siguranta si frumusetea interioara si sa le arati si celorlalti.
Daca nu ma
crezi, incearca-le!
***pozele si clipurile sunt luate de pe net.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Fiti exigenti! Sugestiile sunt binevenite. Criticile, asumate.