Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

joi, 17 octombrie 2019

Marea hoinareala: Lacul Bodensee sau Konstanz, cum il stim noi romanii

Trecusera zile 15 zile de cand plecase din Timisoara si ne mai ramasesera doar 3 pana sa ne intoarcem acasa.

In drumul nostru spre Germania ne propusesem sa petrecem cateva ore in Konstanz, o localitate foarte aproape de frontiera elvetiana, considerata a fi cel mai mare oras de pe Lacul Bondensee.

Imediat ce am lasat masina intr-o parcare subterana, am dat nas in nas cu o ciudata fantana amplasata in fata cladirii. Parca era metafora parlamentului Romaniei.

Apoi am nimerit din pura intamplare intr-o piata volanta de sambata dimineata, inconjurata de cladirile vechi care dateaza din secolul 15.

Am luat la picior orasul vechi fara ghid, fara un scop anume, dar incantati de tot ce ne iesea in cale. Tot din greseala am vazut Haus zum Wolf cu superba ei fatada rococo, Kaiserbrunnen, o fantana care dateaza din secolul 19,

Catedrala gotica Munster unde de altfel am si urcat in turnul inalt de 76 de metri,

poarta medievala de intrare in vechea cetate.

Scopul nostru era altul: sa mergem in croaziera pe lacul Bondensee. Dupa cateva ore de colindat, am dat cu ochii de renumitul port dincolo de care se intindea apa.

Pe malul lacului se afla Kaufhaus - un depozit vechi care dateaza din 1388 si care a fost construit pentru comertul cu Italia. In aceasta cladire s-a intalnit conclavul cardinalilor (Conciliul de la Konstanz) care l-au ales pe Papa Martin al V-lea in 1417.

Astazi gazduieste un restaurant si se afla foarte aproape de gara.

Intrarea in port este marcata de o statuie inalta de 9 metri  denumita Imperia, opera lui Peter Lenk. Statuia din beton a fost amplasata in 1993 in locul in care o vedem si astazi, are 9 metri inaltime si cantareste 18 tone. Situata pe un piedestal, statuia se roteste in jurul axei sale si reprezinta o curtezana care tine in maini doi barbati goi. Cel din mana dreapta are pe cap o coroana imperiala (reprezentandu-l pe Sigismund de Luxemburg), iar cel din stanga are pe cap o tiara papala (Papa Martin al V-lea), simbolizand impreuna cei doi poli de putere. De fapt, mesajul este mult mai subtil pentru ca frumoasa Imperia, amanta regilor si papilor, arata de fapt cine este adevaratul conducator al Conciliului de la Konstanz.

In spatele ei, nu departe de tarm, se afla un far elegant unde turistii se pozeaza fara incetare.
Lacul este cel mai mare din Germania si al treilea ca marime din Europa Centrala (dupa Balaton din Ungaria si Lacul Geneva din Elvetia) avand o lungime de 63 de km, o suprafata de peste 500 de kmp si o adancime maxima de 254 de metri. Are 10 insule, dintre care cele mai mari sunt Mainau, Reichenau si Lindau, iar cele mai importante orase care sunt pozitionate pe malurile sale sunt: Konstanz, Romanshorn, Rorschach, Bregenz, Lindau, Meersburg, Friedrichshafen, Uberlingen.

Bondsee are granita in trei tari: Elvetia, Germania si Austria. Croaziera pe lac ne-a permis sa ii admiram peisajele, castelele elegante cu gradini dichisite, cladirile aristocratice, sa vedem de aproape multitudinea de sporturi practicate aici.

In drum spre parcare am descoperit Primaria

si alte cladiri incredibil de frumoase, strazi pietonale cu magazine, terase, restaurante.

Spre seara ne-am urmat drumul catre un orasel situat foarte aproape de izvorul Dunarii. Maine aveam sa il vizitam. Era practic ultima zi de concediu.