In jurul focului aprins stateau roata stransi mai multi
barbati cu tagelmust albastru pe cap, imbracati in tunici la fel de albastre si
lungi facute din par de camila vopsit, cu fetele acoperite sub jilbaburi. Toti priveau spre o tanara femeie, invesmantata la fel
ca si ei intr-o dupatta albastra, brodata cu margele pe poale, prinsa intr-un
nasture de os pe umarul stang si aruncata peste un djuka visiniu. Bratarile
gravate cu elemente geometrice si incrustate cu cornaline se loveau unele de
altele scotand clinchete care se pierdeau printre dunele de nisip ingemanate la
orizont cu oceanul de stele. La gat i se impleteau alte siraguri de coliere
grele, tot din argint, cu monturi din smaralede si perle. Fiecare gravura avea
o valoare prolifica: una o apara de muscatura serpilor, alta de intepatura
veninoasa a scorpionilor sau aveau menirea sa indeparteze privirile rele. Tunica
ii matura cizmele din pielea moale, cu tocul plat si jos. Chipul ei frumos cu
pielea tuciurie stralucea din pricina
ochilor negri care sfredeleau intunericul. Liniile albastrui trasate cu atentie
pe pleoape ii accentuau privirea impetuoasa, la fel cum acelasi contur auster
ii desena formele buzelor delicate. Parul lung si sarmos ii incadra fata
din toate partile rasfirandu-se in cascade cuminti pe umerii drepti. Vorbea cu
tonalitatea joasa si calma, cu voce apasata, desenand ceva cu varful unui jambiya
in nisipul din fata sa. Numele ei era Tin Hinan si era Tamenokalt, regina
legendara a poporului berber, cea care a fondat tribul tuaregilor, respectata
si astazi si unsa pe vecie “mama tuturor”. Toti o venerau caci, dincolo de
frumusetea ei legendara, era la fel de priceputa sa –si calareasca desculta
camila cum la fel de bine stia sa manuiasca in lupta sabia cu doua taisuri.
Femeia aceasta superba era regina twareg-ilor, a celor “abandonati de zei”, a Imashaghenilor,
a berberilor obligati sa traiasca in inima desertului, deopotriva in zilele
caniculare si noptile reci. Se inchinau zeilor desertului: muntilor, apelor,
focului, oazelor si copacilor si sperau ca djenun-ul fiecaruia sa ii apere de
relele desertului.
Cine are curajul e obligat sa faca o bucla in timp din secolul
14 in 1983 cand Inaltimea sa, Sayyid Hamad bin Hamoud al Bu Said i-a oferit Sultanului
Oman-ului, Qaboos bin Said un dar regal, Casa de parfumuri Amouage, dorind sa
arate lumii intregi aromele inegalabile ale trandafirului de roca si tamaiei.
In cei 32 de ani de la infiintare, casa Amouage a lansat produse de lux si a
devenit una dintre cele mai renumite parfumerii cu brand-uri de nisa.
Parfumurile
se doreau o declaratie olfactiva a spiritului arab, a frumusetii si misterului
oriental, o mireasma seducatoare, inconfundabila si de durata care sa te
invaluie pana cand simturile sunt bulversate si inrobite pe vecie. Parfumul barbatesc
asemeni unui tuareg, fascinatia virila
si misterioasa, in vreme ce parfumul feminin se dorea metafora Fatei Morgana,
iluzia perfectiunii dorite, niciodata intalnita.
Inca de la infiintare, casa a avut directori de creatie renumiti
care si-au pus amprenta personala in transformarea fiecarui parfum intr-un
succes de casa.
Guy Robert a lansat Amouage Gold Women. Sultanul Omanului i-a
oferit buget nelimitat pentru acest parfum in care trebuia sa foloseasca
ingrediente pretioase precum tamaia de Dhofar, smirna, labdanum, uleiul de
lacramioare.
Amouge Ubar a fost dedicat legendarului oras Ubar, celebru
centru al comertului cu frankinscense, o varietate de tamaie parfumata care
este un ingredient extrem de scump, depasind chiar pretul aurului. Aromele de
lamaie, bergamota, trandafir de damasc, lacramioare, mosc, iasomie si vanilie
ii dau o nota de mister specific noptilor orientale, fiind creat special pentru
barbatii puternici si seducatori.
Cel care astazi indeplineste functia de director de creatie
este Christopher Chong, figura controversata si o prezenta extrem de picanta in
aceasta lume extrem de rafinata. S-a nascut in Hong-Kong, a crescut in New York
si Londra, cu studii aprofundate in literatura comparata si cursuri de opera,
Christopher Chong este creatorul parfumurilor de nisa comparate cu adevarate
opere de arta. Insusi creatorul, atunci cand vorbeste despre parfumurile casei,
spune:”Amouage is not love at first sight. Amouage is a long courtship but once
you fall in love that love is forever. Amouage is not an infatuation. I get a
lot of customers who say,”I hate it” and then two years later they say “I
cannot live without it!” .”(Amouage nu este dragoste la prima vedere. Amouage
este un proces de curtare indelungata, dar, o data indragostit, va fi dragoste
pentru totdeauna. Amouage nu este o infatuare. Am o multime de clienti care au
spus: “il urasc!” si apoi, cativa ani mai tarziu,”Nu pot trai fara el!” “).
Christopher Chong se foloseste in procesul de creatie de ceea ce stie el cel
mai bine: inventeaza povesti folosindu-se de personajele literare sau din opere
celebre, implicate in iubiri si tradari, in bucurii si tristeti, in sperante si
disperari, carora le creeaza un parfum care sa li se potriveasca: Honour Woman
si Honour Man au fost inspirate de catre Madame Butterfly din opera cu acelasi
nume a lui Puccini. Parfumul pentru doamne este realizat din esente de flori
albe de lacramioare, tuberoze, iasomie si gardenii, combinate cu arome
rasinoase si esente de garoafa, ambra, coriandru si piper.
Cel pentru domni
este un amestec de arome lemnoase si picante, generate de aromele de cedru,
mosc, piper negru, nucsoara si fructe rosii. Recipientele sunt realizate din
ceramica alba cu intarsii din aur, cristale Swarovski si opal.
The Library Collection este desavarsirea olfactiva ridicata
la nivel de arta.
Acest set este format din opt parfumuri, fiecare avand un cod. Iata cateva dintre ele:
Opus II este un parfum unisex, creat de Michele Saramito,
realizat din extract de lavanda, trandafir, iasomie, pelin, ambra, tamaie,
piper roz, cardamom, scortisoara, mosc cedru si paciuli.
Opus V are ca note de varf radacina de stanjenel si rom,
cele de mijloc – stanjenel, trandafir si iasomie, iar cele de baza oud, zibeta
si note lemnoase.
Opus VI este un parfum condimentat realizat din extract de
tamaie, dafin indian, piper de Sichuan, ulei Cypriol, paciuli, lemn de santal
si ambra.
Opus VII este un parfum cald din care emana arome rasinoase,
de santal si oud.
Opus VIII este un parfum extrem de rafinat, realizat din
ingrediente pretioase precum: iasomia sambac din India, plorile de portocal din
Maroc, ylang-ylang din Insulele Comore, vetiver, dafin, tamaie, ghimbir si sofran.
Evident, portofoliul de produse este mult mai diversificat
si tentatiile sunt nenumarate.
Lyric
Attar
Fate for Men
Fate for Women
Interlude
Amouage Crystal
Parfum in editie limitata
Sticlutele sunt ele insele
o tentatie carora cu greu poti sa le rezisti, iar cutiile sunt atent realizate, intr-o sincronizare stilistica perfecta cu produsul. Preturile incep de la 650 ron pe
flacon, dar cred ca fiecare dintre noi meritam sa ne rasfatam uneori si
sufletul. Daca nu toate, macar cele pe care vi le permiteti.
Dictionar:
tagelmust – turban
jilbaburile - voaluri
dupatta - tunica lunga
djuka – pulovar
jambiya - pumnal berber cu varful inconvoiat
Imashaghen – oameni liberi
djenun – spirit personal
Bibliografie:
http://www.amouage.com/press
http://arabia.style.com/beauty/beautiful-lives/exclusive-interview-christopher-chong-of-amouage
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Fiti exigenti! Sugestiile sunt binevenite. Criticile, asumate.