Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

joi, 22 mai 2014

Mitsouko - parfumul care “sa inrobeasca imaginatia femeilor si sa starneasca coapsele barbatilor”

La sfarsitul sec 19, multe tari occidentale au intrat in competitia pentru influenta, incercand fie sa isi intimideze rivalii si sa isi consolideze statutul de superputere, fie sa incerce sa castige acest statut. Marile puteri aveau acces la coloniile din Asia Rasariteana, care asigurau piete noi de desfacere si surse de materii prime. Ele detineau flote de nave comerciale si militare, porturi si dane, militari si arme. Asa a izbucnit in 1904 razboiul ruso-japonez, un conflict ale carui cauze trebuiesc cautate in ambitiile celor doua imperii de a avea un cuvant de spus in privinta Manciuriei si Crimeei. Evident ca s-au realizat aliante, ca s-au consumat drame, s-au infiripat iubiri imposibile care au inspirat romane. 
Claude Farrere avea sa scrie romanul “Batalia” (La Bataille), a carui actiune se petrece in Japonia, locul in care cronicile mondene consemneaza un amor fictiv dintre un ofiter al Marinei Britanice si frumoasa japoneza Mitsouko, sotia unui important amiral japonez, Heihachiro Togo. Cum se intampla in romanele de dragoste si razboi, ambii barbati s-au dovedit a fi eroi care, desi adversari, au luptat pentru idealuri sincere, iubind aceeasi femeie nehotarata si rupta in doua iubiri aparent imposibile. Frumoasa, misterioasa, pasionala in tacerea gandurilor si simtirilor sale, Mitsouko a lasat soarta sa ii aleaga favoritul, convinsa fiind ca doar unul dintre ei se va intoarce viu din razboi la ea. 
In 1919, Jacques Guerlaine avea sa creeze un parfum legendar caruia i-a dat numele frumoasei japoneze. 
Desi majoritatea istoricilor sustin ca aceasta poveste de amor japonez ar fi fost sursa de inspiratie pentru parfumier, alti istorici sustin  ca femeia care l-a inspirat de parfumier a fost Mitsuko Aoyama, mama lui Richard Nikolaus Graf Coudenhove - Kalergi. Mitsuko Aoyama a fost una dintre primii japonezi care au emigrat in Europa si care a devenit sotia unui diplomat austriac, Heincrich von Coudenhove – Kalergi. Tatal ei detinea un magazin de antichitati  si era un important magnat al uleiului in Tokyo. Mitsuko avea doar 17 ani cand a sarit in ajutorul diplomatului care alunecase cu cal cu tot pe gheata ce acoperea strazile capitalei japoneze. Heinrich i-a fost recunoscator fetei si a vizitat-o de nenumarate ori la magazinul tatalui ei, situat nu departe de legatia Austriei. Ba chiar a angajat-o in legatie si dupa ceva vreme si-a dat seama ca s-a indragostit de ea si a cerut-o de nevasta. Tatal fetei s-a impotrivit, dar cei doi s-au casatorit dupa ce au obtinut acordul ministerelor externe ale celor doua tari. Tatal a dezmostenit-o si nu a mai primit-o niciodata in casa lui. Cu toate astea, in calitate de sotie si purtand titlul de contesa dupa sot, Mitzuko a fost invitata la o receptie imperiala de catre Imparateasa Eisho, in calitate de sotie a ambasadorului austriac. Dupa ce cuplul s-a intors in Europa, Mitzuko a invatat franceza si germana, matematica, geografia si istoria, castigandu-si statutul binemeritat in societate. A avut 5 copii si niciodata nu s-a mai intors in Japonia natala. 
Nu stiu care poveste l-a inspirat pe Guerlaine sa creeze un parfum plin de note de mister. Desi echilibrat olfactiv, el este un parfum somptuos, un parfum dedicat femeii misterioase, care iubeste si inseala in taina, rupta in dualitati dureroase si singulare. 
Momentul lansarii a fost ales cu grija, mai exact dupa incheierea Primului Razboi Mondial, cand femeile redescopereau luxul, imbatandu-se cu sentimentul de decandenta si melancolica opulenta. 
Notele de top ale parfumului sunt date de bergamota, lamaie, mandarina si neroli, in vreme ce notele de mijloc sunt stranse intr-un buchet floral de trandafir, ylang-ylang, punctate de piersica, cuisoare si scortisoara. Notele de baza includ vetiver, licheni, labdanum, benzoin, oahmos si patchouli. 
Imediat dupa lansare, parfumul a fost apreciat si catalogat exuberant, neobisnuit si foarte elegant. 
De aceea a inregistrat un succes imens, dive precum June Miller, Rita Hayworth sau Jean Harlow, transformandu-l intr-un “must have” la purtator. Desi este echilibrat, Mitsouko nu este un parfum de zi, ci unul de seara. In Japonia, Mitsouko inca se afla in topul vanzarilor Casei Guerlaine, poate si datorita faptului ca parfumul a fost considerat un omagiu adus brandului care a lansat Japonia in Europa dupa incheierea razboiului. 
Specialistii sunt de parere ca este un parfum inteligent, care isi schimba mirosul in functie de starile celei care il poarta. Ba mai mult, parfumul se dezveleste in straturi senzuale care se exprima olfactiv plenar in zilele ploioase cand umiditatea creste in aer. Cand l-a lansat pe piata, Guerlaine a dorit ca parfumul “sa inrobeasca imaginatia femeilor si sa starneasca coapsele barbatilor”. Iata un motiv pentru care merita cumparat. Daca nu functioneaza, faceti reclamatie la OPC.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Fiti exigenti! Sugestiile sunt binevenite. Criticile, asumate.