miercuri, 9 octombrie 2019

Marea hoinareala: Germania - Stuttgart

Dragilor, nu ne-am auzit de foarte mult timp si este timpul sa va spun pe unde am hoinarit in vara asta. A fost un concediu lung (de 17 zile) , timp in care am vizitat Franta (cate o bucatica din Alsacia, Normandia si Bretania), Elvetia si un strop de Germanie. Am plecat in 15 august din Timisoara, cu masina si prima oprire a fost in Stuttgart, un superb oras asezat pe valea raului Neckar si care este cea de-a treia mare zona metropolitata din Germania. Asezarea este inconjurata de dealuri incarcate de plantatiile cu vita de vie care dau cea mai mare productie de vin din tara,iar economia infloreste datorita productiei de automobile. Zona centrala este plina de parcuri linistite si frumos intretinute.



Inainte sa ne cazam, am facut o scurta oprire in Mwetzinqen Outletcity, un orasel situat la 20 de km de Stuttgart, un fel de Pandorf Outlet, plin si acesta de magazine nasoale, cu nume ciudate: Hugo Boss, Prada, Ferragamo, Hogan si alti necunoscuti . 



N-am cumparat nimic pentru ca nu ne-a placut, niste tarani, ce sa mai vorbim. Eu, femeie simpla din Giroc, ma gandisem sa imi iau o pereche de chiloti tetra cu manecute pentru munca in gradina, dar toate modelele erau cu flori, nu mi-au placut, astia de la Prada te praduiau, vindeau florile de pe ei la bucata!

Imi iesea perechea la 185 de euro bucata. Niste hoti, ce sa mai o dam la intors, mai ceva ca la noi! Am reusit performanta sa ne si ratacim printre atatea magazine si n-am mai gasit parcarea (era imensa, impartita in n-spe mii de locuri).Am acostat un nene care nu vorbea strop de engleza, dar se descurca al naibii de bine in germana (sac!) si am vorbit fiecare in limba lui ajutandu-ne din plin de maini ca sa ducem conversatia la "next level", nu ca n-am fi putut sa ne intelegem la fel de bine si fara ele. Sa fie al naibii de mesaj daca s-a distorsionat pe canalul de comunicare asa cum se intampla la noi intotdeauna. Am ajuns tocmai unde trebuia. 




Am dormit intr-un orasel langa Stuttgart, Ludwigsburg, pentru ca am gasit preturi mai bune, dar si pentru ca stiam ca acolo se afla un palat deosebit construit in stil baroc, cunoscut sub numele de Versailles de Swabia". 



Palatul  ridicat in anul 1704 refugiu pentru vanatoare la comanda Ducelui Eberhard Ludwig, este format din 18 cladiri ( cladirea centrala, pavilioane de vanatoare, camere de jocuri, bucatarii, capele, teatru, cabinete, apartamente, imense holuri cu oglinzi, galerii de arta etc) cu peste 452 de camere luxos mobilate. Suprafata lui totala (constructii si gradini) este de 32 de hectare, fiind cotat cel mai mare palat din Germania. 



Astazi, constructia reprezinta trei stiluri arhitecturale diferite: baroc, roccocco si empire. Interiorul palatului adaposteste trei muzee: Galeria Baroca formata din picturi reprezentative acestui stil din pictura germana si italiana, Muzeul de Portelan cu miile sale de obiecte pretioase realizate de marii producatori de portelanuri celebre de la Meissen, Berlin, Viena, Ludwigsburg si Nymphenburg si Baroc Fashion Museum cu o galerie de haine prezentand trei selocle de moda din perioada 1750 - 1820, dar mai ales costumele regalitatii din secolul 18. 









Gradinile Bluhendes Barock care inconjoara palatul pe o suprafata de 37 de hectare sunt incredibil de bine armonizate in care stilurile vechi si modernist se armonizeaza perfect. 



Bogatia de flori, statui si fantani este in acord deplin cu statuile din nisip care infatiseaza personaje din povesti celebre si care reprezinta motiv de bucurie pentru toti copiii care le vad. 


  

In partea de nord a domeniului se afla Jagdschloss Favorite, o mica resedinta estivala si cabana de vanatoare a ducilor de Wurttemberg. Dupa ce am petrecut mai bine de jumatate de zi in Ludwigsburg, ne-am urcat in masina si am pornit spre Stuttgart unde am facut prima escala la Mercedes Bands Museum.


Indiferent daca sunteti pasionati sau nu de automobile, acest muzeu nu trebuie ratat atat pentru cei 130 de ani de istorie prezentati in etape de evolutie a automobilului, cat si pentru cele peste 1500 de exponate.  





  


Cladirea este imensa si reprezinta o marturie vizuala a dezvoltarii industriei automobilelor de la aparitia lor pana in viitorul nu foarte indepartat. Muzeul celebreaza automobilul inventat de catre Carl Benz in 1886, relatandu-i intregul parcurs tehnologic si spunand povestea fiecarui model in parte, atat a modelelor care au facut deja istorie, pana la vehicolele destinate scopului turistic. 







Ca si concluzie, va spun doar atat: bucurati-va de volane, in cativa ani vor fi inlocuite de manete. Nu, nu vor decola, inca vor merge pe roti. Aici veti vedea masina mileniului, masina cu hydrogen. 





  

  

Sa vedeti ce console au noile prototipuri in interior si ce display generos in locul volanului. Muzeul este imens , ridicat pe 9 etaje, organizate in 12 camere de expozitie care insumeaza o suprafata de 16.500 de metri patrati, si merita sa ii alocati cateva ore bune daca tot ajungeti aici. 
Seara, ne-am retras la o terasa amplasata pe una dintre podgoriile de la marginea orasului. Berea este foarte buna, dar nici vinul nu se lasa mai prejos. A doua zi plecam spre Franta. Incepeam alta poveste. Pe curand.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Fiti exigenti! Sugestiile sunt binevenite. Criticile, asumate.